Hvad er Google Adwords for et værktøj?


Hvis man virksomhed gerne vil ud og prøve at fange flere nye kunder, eller skabe sig en bredere omtales radius, er Google Adwords en god mulighed for ens virksomhed at anvende. Man skal dog som virksomhed tage forbehold for, at der er nogle bestemte forholdsregler, hvis man som virksomhed gerne ser ens annonce virke på den bedst mulige måde.

Negative søgeord

En stor del af Google Adwords er negative søgeord. Når man har konstrueret sin annonce, anbefaler google at man tilføjer negative søgeord, som man som virksomhed ikke vil se sine annoncer reagere på. Det er vigtigt at man via de negative søgeord, gør det så relevant som muligt, sådan at man med sine negative søgeord indskrænker mulighederne for at ens annoncer ikke skyder med spredehagl.  De negative søgeord skal man som hovedregel først tilføje når man har tilføjet de søgeord som man gerne ser ens annoncer reagere på. Grunden til dette er, at man kan opleve at komme ud for situationer hvor man tilføjer søgeord, som kan ende med at være modstridende med de søgeord man har tilføjet. Dette gør at ens Adwords annoncer går hen og får nogle komplikationer som i sidste ende gør relevansen af selve annoncen lavere i forhold til googles ranktierings algoritmer. Apropos negative søgeord, kan det forekomme at ens annoncer reagere på nogle søgninger, som for ens annonce nok ikke er relevant, hvilket fin illustreres på nedenstående billede.

På ovenstående billede, kommer et ganske normalt rengøringsfirma frem under en søgning som omhandler en bestemt type rengøringsservice, virksomheden i virkeligheden ikke tilbyder. Her burde man fra virksomhedens synspunkt have tilføjet et negativt søgeord i funktionen ”Phrase” eller [Exact] hvor søgeordet hed ”Nøgen rengøring” eller bare ”rengøring”. Dette havde gjort at man fra virksomhedens synspunkt ikke havde reageret på denne søgning.

URL’er

Dette er noget som mange mener ikke er relevant, men man ser helst gerne at de URL’er som der tilknyttes annoncen, er så præcise som overhovedet muligt af den årsag, at man helst ikke ser sine annonce vildlede ens potentielle kunder, men derimod gerne skulle sende dem i den rigtige retning på ens hjemmeside. I disse URL’er det meget vigtigt at man tilføjer nogle bestemte kategorier, sådan at URL’en bliver så relevant som overhovedet muligt.

Læs mere om Google Ads her



Seneste indlæg i samme kategori